Όλο και …χειρότερη η εικόνα της εικαστικής παρέμβασης της Νέλλας Γκόλαντα στην οδό Αβέρωφ (+Φώτο) Κύριο
- μέγεθος γραμματοσειράς μείωση του μεγέθους γραμματοσειράς αύξηση μεγέθους γραμματοσειράς
- Κατηγορία Τοπική Επικαιρότητα
- Εκτύπωση
Την ίδια και …χειρότερη εικόνα από αυτή που εμφάνιζε τον περασμένο Ιανουάριο, όταν δημοσιεύσαμε σχετικό ρεπορτάζ για την εγκατάλειψή της, εμφανίζει και σήμερα, 9 μήνες μετά, η εικαστική παρέμβαση της γλύπτριας τοπίου Νέλλας Γκόλαντα που βρίσκεται στο τμήμα του πεζοδρόμου της Αβέρωφ που προσεγγίζει στην Κεντρική είσοδο του Αρχαιολογικού Μουσείου Καρδίτσας.
Πρόκειται για μια κατασκευή αποτελούμενη από ένα σύνολο τεσσάρων γλυπτών κατασκευασμένα από μέταλλο με κινούμενα μέρη και διάτρητα νεολιθικά σύμβολα και ένα μικρό σιντριβάνι που επίσης φέρει σύμβολα, σχεδιασμένα από την διακεκριμένη γλύπτρια η οποία μάλιστα πέθανε πρόσφατα.
Η εικαστική παρέμβαση τοποθετήθηκε το 2013 και συνδυάστηκε με μια παρέμβαση με πλαίσια που κάλυψαν την περίφραξη παρακείμενου χώρου στάθμευσης και επενδύθηκαν με γκράφιτι αποτελώντας ουσιαστικά έναν προπομπό για την επίσκεψη στο Αρχαιολογικό Μουσείο όπως καταγράφει και η ίδια η δημιουργός της στις δύο μαρμάρινες βάσεις που βρίσκονται δίπλα στο μικρό σιντριβάνι και πάνω τους φέρουν μεταλλική επιγραφή σε δύο μέρη.
Σήμερα 10 χρόνια μετά, τα γλυπτά μπορεί να αποδεικνύονται ανθεκτικά, αλλά με κατεστραμμένο το ειδικό φωτισμό που τα αναδείκνυε τις νυκτερινές ώρες «χάνονται» μόλις πέσει το φως της ημέρας, ενώ το μικρό σιντριβάνι έχει περιέλθει εδώ και χρόνια σε αχρησία, και στέκει με κατεστραμμένη επένδυση, όπως έχει καταστραφεί σχεδόν στο σύνολό της η κατασκευή με τη μορφή τοίχου που απομόνωνε οπτικά τον παρακείμενο χώρο στάθμευσης οχημάτων και είχε επενδυθεί με γκράφιτι.
Η εικόνα εγκατάλειψης που συνεχίζει να εμφανίζει σήμερα μάλλον στέλνει άλλα μηνύματα στο επισκέπτη της πόλης σχετικά με τον σεβασμό του δημόσιου χώρου και την ευαισθησία των αρμόδιων για την προστασία του…
Κωστής Κριτσιάνης